Témafeldolgozó óra – a partneriskola bemutatása

A beszámolási időszakban két csoport vett részt a foglalkozásokon, kezdetben heti 1 órában, majd az órarend változása miatt ciklus 2 órában. A foglalkozások során a részt vevő tanulók megismerték Tornyos elhelyezkedését, természeti és demográfiai jellemzőit. Feldolgoztuk a település oktatásának történetét, a szerbiai magyar nyelvű oktatás jellemzőit. Tájékozódtunk a Tömörkény István Általános Iskola hagyományairól, jelképeiről, szokásairól, jellegzetes rendezvényeiről. A témák feldolgozásához térképet használtunk, diagramot készítettünk, az iskola honlapján található ismereteket rendszereztük. Ezt követően összehasonlítottuk a magyar és a szerbiai oktatás, valamint a saját és a tornyosi iskola jellemzőit. A beszámolási időszakban több alkalommal került sor testvériskolai találkozóra, szervezett, iskolán kívüli szabadidős rendezvényre. Ezekről az eseményekről a résztvevő tanulók beszámoltak. A megszerzett ismeretek, személyes tapasztalatok, képes beszámolók alapján készítettük el a térbeli puzzle-t.

Bíró Istvánné

You may also like...