Idegen nyelvi órák

Az EFOP-3.1.8. pályázat két éven keresztül adott lehetőséget a tanulóknak arra, hogy részt vegyenek tanórán kívüli idegen nyelvi foglalkozásokon. Itt lehetőségünk volt arra, hogy az órai kereteket fölbontva szabadabban foglalkozzunk az egyes témákkal, több oldalról körüljárva, sokszor projekt módszerrel feldolgozva őket. Bővítettük a délelőtti oktatásban is szereplő témák szókincsét, sok plakátot készítettünk, búvárkodtunk az interneten. A helyi adottságokat is kihasználtuk, amikor sétát téve a Körös-parton megbeszéltük a növényzet, állatok stb. szókincsét. Manuális tevékenységeket is folytattunk, mivel elkészítettük a táj terepasztalát is német nyelvű tereptárgyakkal. A hétköznapi élet cselekvéseit is elpróbáltuk idegen nyelven: vásároltunk, terítettünk, főztünk. A tanórákon a szótárok használatára kevés idő fordítható, mivel időigényes feladat, a pályázati foglalkozásokon viszont számos alkalmuk adódott akár papír alapú, akár internetes szótárakban böngészni. A sokféle tevékenység összehangolt közös munkát kívánt, így fejlődött a gyermekek együttműködési készsége is. A tanulók közelebb kerültek egymáshoz, annak ellenére, hogy sokszor nem egy osztályból érkeztek. Mivel a pályázati foglalkozásokon nem volt teljesítménykényszer, ezért bátrabban mertek beszélni, kevésbé féltek attól, hogy hibákat ejtenek megszólaláskor. Remélem, hogy a közös munkánk nagyobb kedvet adott a gyerekeknek az idegen nyelv tanulásához és alkalmazásához, s tudják hasznosítani az ott tanultakat.

Sonkolnyé Nagy Júlia pedagógus

You may also like...