Összefoglaló beszámoló a „Közös úton közös célért kreatívan” című pályázat Szerbia története és földrajza tematikus foglalkozásról

A gyerekek azért is jártak szívesen ezekre a foglalkozásokra, mert a tanítási órákon ezekkel a témákkal csak érintőlegesen vagy nem foglalkoznak, hiszen nem tantervi anyag. A történelmi témáknál érdekes volt látni, hogyan kapcsolódik a terület története a magyar történelemhez. A 20. századi témáknál különösen a balkáni háború hagyott mély nyomot bennük. Megfigyelhették, hová vezet e nemzetiségi- vallási széttagoltság. A földrajzi témáknál nagyon szerették a térképes kvízeket, kirakókat, ők is szívesen készítettek puzzle-ket társaiknak. A kultúrtörténeti témák akkor váltak érdekessé, mikor lehetőségük nyílt személyesen ellátogatni a vajdasági testvériskolába. Össze tudták hasonlítani a saját és az ottani iskolások életét. Nagyon örültek, hogy több alkalommal személyesen is találkozhattak a két település tanulói. A legtöbben egyértelműen hasznosnak találták ezeket a foglalkozásokat, mert itt kötetlen formában beszélgethettünk, utána nézhettek információknak, készíthettek egymásnak kvízeket, amelyeket kipróbáltak. A végén a legjobban sikerülteket fotóztuk le. A legtöbb ismeretet a személyes tapasztalatok hozták, amikor például elmesélték, hogyan készültek Tornyoson a karácsonyra, milyen tantárgyakat tanulnak, hogyan osztályozzák őket.

You may also like...