Tévézési szokásaink

A pályázati foglalkozásokat szabadidő témakörrel folytattuk. Egy kérdőív segítségével felmértük a gyerekek tévézési szokásait, megbeszéltük a televízió előnyeit és hátrányait. Majd műsorfüzetek segítségével összeállítottunk egy önálló műsorújságot, egy filmválogatást. Zenei témakörünkben gyűjtöttünk zenefajtákat, elmondhatták a kedvenc együtteseiket, énekeseiket. Internetes böngészés következett választott zenei sztárokról, majd a megszerzett információkból összeállítottak egy rövid német nyelvű tájékoztatót, saját véleményt.     Karácsonyi előkészületként dalokat, verseket hallgattunk, közösen énekeltünk. Aztán német karácsonyi versekből díszeket készítettünk, amelyeket felragasztottunk a karácsonyfánkra. Januárban társas kapcsolatokkal kezdtünk. Feladatunk a legjobb barátunk bemutatása volt. Ehhez készítettünk két szógyűjteményt a külső és belső tulajdonságok gyűjtésével, rendezésével. Fénykép segítségével szóbeli bemutatások zárták a témát. Következő hónapban rajzos ábra segítségével áttekintettük az emberi test részeit. Játékos feladatként rajzokat készítettek úgy, hogy nem láthatták az eredeti rajzot, csak társuk leírására hagyatkozhattak. A foglalkozásokat farsangi szokásokkal folytattuk, majd egyéni jelmeztervezés következett. Lakóhelyünk bemutatása volt március hónap feladata. Először megnéztük a lakás helyiségeit, alaprajzot készítettünk. Majd újságokból kivágott bútordarabokkal berendeztük mellékelve a német megnevezéseket. Ehhez a témakörhöz tartozott még a házimunkák áttekintése is. Elmondták a tanulók, ki milyen feladatot vállal otthon. Táblázatba foglaltuk, hogy milyen időközönként milyen munkákat kell elvégezni. Áprilisban a közlekedési eszközökkel, környezetvédelemmel foglalkoztunk. Powerpoint bemutatót készítettünk német nyelven a járművekről. Beszéltünk a környezetünk szennyezéséről és védelméről. Zárásként egy rövid fogalmazást írtunk az iskolánkban tartott hulladékgyűjtésről.

You may also like...